כשאתם חושבים על מישהו שמצליח, איזו תמונה עולה לכם בראש?
רוב האנשים יחשבו על התוצאה הסופית של ההצלחה – מכוניות היוקרה, הטיסות לחו"ל במחלקה הראשונה, נופים עוצרי נשימה, החופש הכלכלי שמאפשר לראות את העולם והיכולת לקנות כל מה שתרצו.
אבל אם תסתכלו מקרוב על האדם המצליח, תראו שמאחורי כל הכסף, מעבר לחליפה היקרה ומתחת לכוח שבידיהם יש להם חשיבה מוצלחת.
הלך הרוח שלהם, התדר / אופן ההתנהלות שלהם הוא הגורם החשוב ביותר שהביא להצלחתם.. ואם תבחרו, תוכלו לקבל הלך רוח זהה לחלוטין, שיפתח בפניכם את הדלת להצלחה באותה צורה ממש.

מהו הלך הרוח/דפוס החשיבה של המצליחן ?

הצעד הראשון שלך לפיתוח חשיבה מצליחה הוא לדעת מה זה. כשאתה מגדיר הלך רוח להצלחה, זה עלול להיראות פשוט יותר ממה שזה באמת.
לדוגמא, ההגדרה של הלך רוח של מצליחן היא: מי שמוכן ופתוח לקבל הצלחה ויודע לנצל הזדמנויות.
רבים מכם עשויים לחשוב: "טוב, זה אני! אני מוכן לקבל הצלחה. אני אנצל הזדמנות אם היא תבוא".. אבל אל תתנו לפשטות ההגדרה להטעות אתכם מכיוון שיש בה הרבה יותר מהאותיות שמאחורי המילים אלה. לדוגמה, אתם עשויים לחשוב שאתם מוכנים ופתוחים לקבל הצלחה, אבל רוב האנשים לא באמת כאלה. אנשים רוצים הצלחה, אבל הם לא חושבים שמגיע להם,
הם לא חושבים שהם מספיק חכמים כדי להשיג את זה, והם חסרי ביטחון בעצמם כאדם מצליח. בנוסף, אותם אנשים שחושבים שהם ינצלו הזדמנות אם הייתה מגיעה, כבר עברו עשרות הזדמנויות שהיו עשויות לגרום להצלחה שלהם אם היו מוכנים לעשות את העבודה.

מה שהם באמת התכוונו היה: אנצל הזדמנות אם זה לא מצריך ממני הרבה עבודה.

ההבדל בהלך הרוח של המצליחנים

ההבדל בין הלך רוח של מצליחן לזה שרק רוצה הצלחה הוא: כמה עבודה הם מוכנים להשקיע במאמץ להשגת ההצלחה.
הכל מסתכם בכמה שאתם מאמינים במה שאתם עושים, וכמה אתם נלהבים מזה.
לדוגמא, מישהו שנלהב מהעסק שלו ומאמין שהוא יכול להצליח בעסק עשוי להשקיע שעות נוספות בעבודה בזמן שאנשים אחרים עשויים להשקיע את הזמן הזה בצפייה בטלוויזיה,
לצאת לעיר לאיזה בר טוב או להסתובב עם חברים. חלק נכבד מהאנשים המצליחים הצליחו לייצר את הבסיס בזמן שהם עדיין עובדים במשרה מלאה כדי לפרנס את המשפחה ומבלי לעזוב את מקום העבודה הנוכחי.

כלומר, הם נאלצו לעבוד על העסק שלהם או על מקורות הכנסה נוספים בזמן שכולם נהנו משעות הפנאי.

זה נפוץ מאוד במקרה של סופרים שפתאום הספר שלהם הפך לרב מכר והם הפכו למפורסמים בן לילה. רוב הסיכויים שהם היו "עבדים" של המחשב במשך שנים בזמן שאנשים אחרים שמתיימרים להיות סופרים כביכול צפו באיזה תוכנית ריאליטי בטלוויזיה.

כיצד לפתח חשיבה של מצליחנים?

אז איך בעצם מפתחים את הלך הרוח המוצלח הזה ? למעשה, זה כרוך בתהליך עם שלבים רבים ואם אתם כמו רוב האנשים, תצטרכו להתחיל מלמטה.. התחילו עם שלב ראשון ורק אחרי שתרגישו שאתם שולטים בשלב הראשון, תעברו לשלב הבא. לא לפני!
עם זאת, חשוב לזכור שלוקח זמן לשנות לחלוטין את דפוסי החשיבה שלך. יש לך את אותה חשיבה בסיסית להצלחה שהורגלת אליה במשך שנים רבות וייתכן שיהיה לך קשה לשנות אותה בהתחלה. זו הסיבה ששימוש בהרגלים יומיומיים לשינוי הלך הרוח היא האסטרטגיה מספר אחת בה משתמשים בעולם העסקים.

להלן השלבים ליצירת דפוסי חשיבה להצלחה:

1. תנו לעצמכם רשות להצליח:
אנשים רבים פשוט לא מאמינים שמגיע להם לקבל את ההצלחה שהם רוצים, ולכן המוח שלהם בעצם מונע מהם להגיע לשם. אולי הם מרגישים אשמים בגלל טעויות שעשו בעבר, או לא חושבים שהאמונה הדתית או המוסרית שלהם תאפשר להם כסף רב. זה ממש לא משנה מה הסיבה, ראשית עליכם לתת לעצמכם אישור להצליח, אחרת לא תצליחו להתחיל את המסע.

 

2. האמינו ביכולת שלכם להצליח: בדיוק כמו שמאוד חשוב לתת לעצמך רשות להצליח, חשוב מאוד שתהיה לך האמונה שיש לך את מה שצריך כדי להצליח. לכל אחד יש משהו שהוא טוב בו, וחלק מהאנשים שלעולם לא הייתם מעלים בדעתכם שיכולים להצליח בגלל בעיות של בריאות גופנית, מחלות נפש, קשיים כלכליים, חוסר בהשכלה או נסיבות אחרות,
הפכו פתאום לסיפורי ההצלחה 
המפורסמים והטובים ביותר היום.

 

3. תשמרו על עצמכם: מחקר שנערך על הרגלים אישיים של כמה מהאנשים העשירים והחזקים בעולם שהשיגו הצלחה בכוחות עצמם מראה מגמות מסוימות שהפכו להיות שכיחות מכדי להיות צירוף מקרים. כלומר, זו נוסחה של ממש. אנשים מצליחים מטפלים בעצמם טוב יותר מאשר האדם הממוצע.
הם ישנים טוב יותר בלילה (רובם ישנים בין 6 ל 10- שעות), הם מתאמנים באופן קבוע ונשארים בכושר, והם אוכלים בריא רוב הזמן.

 

4. הגדירו יעדים לעצמכם: אז, אתם רוצים להצליח… איך אתם הולכים להשיג את זה?? הגדרת יעדים ויצירת תוכנית להצלחה היא לעתים קרובות מה שמפריד בין האדם הממוצע לזה שמצליח מאוד. אדם ממוצע אולי יודע שהוא רוצה להצליח, אבל אין לו שום תוכנית להגיע לשם. בדיוק כמו שיש אנשים שאין להם בכלל מטרות או יעדים, הנה עוד דבר שמרבית האנשים עושים – קביעת יעדים שאין להם דרך ברורה איך להשיג אותם. לדוגמא: אני רוצה להיות עשיר בעוד 10 שנים.

 

5. עקבו אחר ההתקדמות שלכם: עליכם לעקוב אחר ההתקדמות שלכם מדי יום או שבוע כדי לקבוע איך אתם מתקדמים עם תוכניות ההצלחה שלכם והאם אתם בקצב הנכון.
גם אם אתם לא מתקדמים לפי הקצב שקבעתם לעצמכם כמו 
שצריך, אתם עדיין רוצים לרשום את מה שהשגתם.
יש לכך כמה סיבות: קודם כל, תוכלו להסתכל אחורה ולראות כמה פעולות מוצלחות כבר השגתם ועל ידי זה להגביר את המוטיבציה להמשיך ולהגיע ליעדים שלכם. שנית, אתם יכולים לראות בקלות היכן אתם צריכים לבצע התאמות בתוכנית שלכם היות ועקבתם אחריה לאורך תקופה מסוימת.

 

6. התרכזו בדברים החשובים: אם אתם רוצים להצליח אז אתם לא רוצים לבזבז את הזמן שלכם על דברים שלא הולכים להוביל אתכם להצלחה או שלא מסתדרים לכם כמו שהתכוונתם. אנשים מצליחים יודעים מתי לשחרר ולעזוב את מה שהם עבדו עליו כדי לנסות משהו אחר, הרי כדאי להימנע מלהמשיך במאמצים חסרי תועלת כאשר אתם בטוחים למדי שאתם לא עומדים להפיק מהם תועלת.
כמובן, זה לא אומר לקפוץ מהספינה בפעם הראשונה שמופיעים הקשיים, אבל זה אומר להיות מודעים לכך ברגע שהגעתם לנקודה שבה הדבר היחידי שאתם צריכים לעשות הוא לשחרר ולהמשיך הלאה.

 

7. תהיו כל מה שאתם יכולים להיות: אם אתם לא מתכוונים לתת 100% מהמאמץ שלכם כדי לגרום למשימה להצליח, אחד משני הדברים הולך לקרות: האחד, אתם לא הולכים להשיג את רמת ההצלחה שאתם רוצים בכלל. והדבר השני הוא שהולך לקחת לכם הרבה יותר זמן להגיע לשם ממה שאתם חושבים או צריכים. אם אתם מתכוונים לכתוב ספר, להקים עסק או לעבוד בענף השיווק, ודאו שאתם נותנים לו את מירב המאמצים ואל תעצרו.

 

8. להיות גמיש: אם יש דבר אחד שתלמדו כשתתחילו את המסע לקראת ההצלחה הוא שהדברים כמעט אף פעם לא הולכים על פי התוכנית. אם אתם יוצרים רשימה של צעדים ופעולות ואז מנסים להשיג אותם, אתם ככל הנראה הולכים להיכשל אלא אם כן אתם מסוגלים להיות גמישים. הכל יכול לקרות וייתכן וזה עלול לשבש את המאמצים שלכם. אתם צריכים להיות מסוגלים להתקדם ולהמשיך במסע גם כשהתוכנית המקורית שלכם לא הצליחה. לדוגמא, נניח שתכננת להתאמן למרתון בקיץ הקרוב, אך בסופו של דבר שברת את הרגל. עליכם לשנות את התוכנית שלכם ולמצוא דרך אחרת בה תוכלו לעבוד לקראת השגת המטרה שלכם, ואז לחזור לאימוני המרתון במועד מאוחר יותר כשתבריאו.

 

9. לפתח הרגלים יומיומיים באופן עקבי: כשאתם רוצים להצליח, עליכם להבין מראש שמדובר במסע ארוך. כולם מתקדמים בקצב שונה, אבל הדבר הראשון שאתם יכול לעשות כדי להאיץ את העניינים הוא לפתח הרגלים להצלחה ולגרום להם להפוך לחלק מהשגרה שלכם. הרגלים כמו לקום מוקדם, לישון מספיק, להשקיע את כל המאמצים בעבודה שלכם, לחסוך כסף וללמוד ככל שתוכלו, יעזור לכם לעצב את העתיד שלכם ולגרום להצלחה שלכם להגיע הרבה יותר מהר.

 

10. אל תסירו הרגלים רעים, תחליפו אותם: אם יש לכם הרגלים רעים שאתם מנסים להיפטר מהם, זכרו שיהיה לכם סיכוי הרבה יותר טוב לעשות זאת אם תחליפו אותם בהרגלים טובים במקום. לדוגמא, אם אתם מנסים לשנות הרגל רע של אכילת מזון מהיר ו/או לא בריא (ג'אנק פוד) לארוחת צהריים על בסיס יומי, 
יהיו לכם תוצאות טובות בהרבה אם תנסו להפוך את האכילה הבריאה להרגל יומיומי ולא לנסות להיפטר מאכילה לא בריאה.

 

דרכים נוספות לפיתוח חשיבה מוצלחת

אם אתם רוצים לפתח את סוג הלך הרוח שאתם זקוקים לו להצלחה כלכלית או לכל סוג אחר של הצלחה שאתם מנסים ליצור בחייכם, אז כדאי שתתחילו ללמוד כמה שיותר על היבטים מסוימים של התפתחות פסיכולוגית הקשורים לחשיבה של מצליחנים: טיפוח ועידוד הרגלים חדשים, הצבת יעדים, עבודה עם אחרים ועם כמה נושאים במקביל.

אחד הדברים שאתם יכולים לעשות שיעזרו לכם מאוד הוא ללמוד מה עושים אנשים מצליחים אחרים שאתם מעריצים, וכיצד הם הצליחו להגיע למקום בו הם נמצאים כיום.
למרבית המצליחנים יש ביוגרפיות או אוטוביוגרפיות שיעניקו לכם מידע רב על האופן בו הם הצליחו להשיג את הצלחתם וכיצד תוכלו לחקות אותם ולבצע את המאמצים שלכם לפי הדרך שלהם או לחקות את האופן שבו הם ביצעו אותם.
אתם גם צריכים להחליט מה הכי חשוב לכם ולצייר בראש שלכם תמונה ברורה. הצלחה מגיעה בכל מיני צורות ובדרכים שונות. לדוגמא, יש אנשים שמחפשים הצלחה כלכלית ואילו אחרים רוצים שהעבודה שלהם תקבל הכרה על ידי אנשים אחרים ושהם יקנו אותה (זמרים, שפים, ציירים וכד..') .
בין אם אתם מתחילים את מהפכת האינטרנט הבאה ובין אם אתם כותבים את רב המכר הגדול הבא, אתם רוצים בראש ובראשונה לגרום למטרה הסופית שלכם להיות בראש שלכם.

הלך רוח של מצליחנים הוא רק הצעד הראשון להשגת הצלחה…

חשוב שתזכרו את זה טוב. העבודה הקשה מגיעה למעשה לאחר שהכנתם את עצמכם והגדרתם את היעדים שלכם.
זה החלק בו אתם עכשיו צריכים להשקיע את המאמץ שיידרש בכדי להשיג את המטרות האלה.. זה למעשה היישום בפועל של מה שהגדרתם.

הדבר החשוב ביותר שיש לזכור הוא שאתם צריכים להאמין בעצמכם וביכולת שלכם להצליח. יש בחוץ אנשים שיש להם יותר השכלה מכם; אנשים שיש להם יותר כסף להשקיע בעסק ממה שיש לכם, ואנשים שיש להם הרבה יותר זמן פנוי מכם כדי לעבוד על ההצלחה שלהם.

 

אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים לקבל את הדברים שאתם רוצים. לנסיבות הספציפיות שלכם יש קשר קטן מאוד לכמה הצלחה תצליחו להשיג. למעשה, ככל שתהיו עם מוטיבציה גבוהה יותר ועם מוכנות להשקיע את המאמץ הנדרש – זה מה שבסופו של דבר יקבע כמה רחוק תגיעו.

יתרונות כמו כסף וזמן יכולים בהחלט להיות עזרה גדולה, אבלהגורם החשוב ביותר בקביעה אם תצליחו ותהפכו למצליחנים הוא:

עד כמה אתם באמת רוצים את זה.